İnstagram Keşfete Çıkma Taktikleri 2020 - Travian Builder

İnstagram Keşfete Çıkma Taktikleri 2020

İnstagram Keşfete Çıkma Taktikleri 2020


İnstagram keşfete çıkmak, çeşitli etkenler ve ince detaylara bağlıdır. Yorum sayıları, kaydetme, ilgi çekicilik gibi.
Bu yazımızda sizlere instagram keşfete nasıl çıkılır? Çıkmak için ne yapmalıyım? Keşfete düşme hilesi var mı? Gibi soruların cevaplarını vereceğiz. Gelin başlayalım.

İnstagram Keşfete Nasıl Çıkılır?


İnstagram keşfete çıkmak için bir çok yol izleniyor. Özellikle düşük takipçili hesaplar birbirleriyle beğeni, kaydetme, yorumlaşma işlemleri gibi.
Bu taktik elbetteki her zaman işe yaramayabilir. Bu taktikleri biraz da nasıl ve ne şekilde yapacağımıza dikkat etmeniz gerekiyor. Örneğin paylaşımdan hemen sonra harekete geçmek gibi. Şimdi size biraz algoritmadan bahsedeceğim.
İnstagram algoritması gereği her kullanıcıyı test ediyor. O kullanıcının beğendiklerini, yorum attıklarını, kaydettiklerini keşfete çıkartıyor.
Paylaşımların ne ile alakalı olduğunu anlayabiliyor. Beğendiği hesapların etkileşimlerini takip ediyor ve bu etkenlere göre keşfet ekranını düzenliyor.

İçeriklerinize Özen Gösterin

Her ne kategoride paylaşım yapıyorsanız yapın, içerikleriniz kaliteli, dikkat çekici ve insanları yönlendirmeli. Yani bir pazarlamacı gibi hareket etmelisiniz. Bu şekilde keşfete nasıl düşülür sorusunun cevabını vermiş olacaksınız.

Yönlendirmeden kastım, paylaştırmalı. Paylaşımı görecek kişi arkadaşlarına atmak veya yorumda etiketlemek istesin. Böylelikle keşfete düşmekten çok yeni takipçi alma şansınız da artacak.

Canlı bir örnek anlatayım sizlere. Bizzat kendi ablam whatsapp grubuna bir profil attı. Profil bilgi sitesiydi ve gerçekten garip ve bilinmeyen şeyler paylaşıyorlardı. İster mizah ister işletme sayfası olsun , dikkat çekici ve özgün içerikler paylaşmaya özen gösterin.

Biraz Süsleme Yapın

İnstagram keşfette insanların ilgi alanlarına göre paylaşımlar gösteriliyor. Çünkü instagram paylaşımların ne ile alakalı olduğunu anlayabiliyor. Örneğin köpek fotoğrafları beğenen birisinin keşfette köpek paylaşımlarını görmesi gibi. Dolayısıyla içeriklerinize bu tür görseller ekleyebilirsiniz. Böylelikle köpek resimlerini beğenen kullanıcılarda sizin paylaşımınızı görebilir.

Açıklama Yapmaktan Kaçınmayın

Yapacağımız paylaşımın açıklamasını boş bırakmamaya özen gösterleim. İçeriğin ne ile alakalı olduğunu açıklamaya yazalım. Ancak ve ancak instagram keşfete çıkmak için açıklama kısmına etiket yazmıyoruz. Detayları aşağıda anlattım.

Etkiket Kullanımına Dikkat

Yazacağımız etiketleri açıklama kısmına değil de yorum kısmına yazacağız arkadaşlar.
Bizzat denediğim bir yöntemdir ve etkileşimi oldukça arttırmıştır. Açıklama yazdığımız etiketleri instagram artık spam sayabiliyor. Yorum kısmına tamamen içerik ile alakalı etiketleri eklemeyi unutmayın. Fakat etiket sayısını 3-5 ile sınırlı tutun. Fazlası zarar olabilir.
Etiket konusunda sizlere püf nokta vereceğim. İçeriğiniz ile alakalı etiket sayfasına girin ve başlıca gönderileri inceleyin. O gönderilere benzer içerik hazırlamaya özen gösterin. Böylelikle işimiz daha kolay olacaktır. 😊

Konum Eklemek

İnstagram’da keşfetteki gönderilerin bazılarında konum var. Bunlarda genellikle yemek, doğa, gezi sayfalarında oluyor. Eğer konum eklenmesi gereken bir tür de hesabınız var ise kesinlikle eklemelisiniz.

Zamanlamayı İyi Ayarlayın

İnstagram’da en iyi paylaşım zamanları sabah 07:00-09:00 arası, öğlen 11:00-14:00 arası, akşam ise 17:00-19:00 olarak istatistik firmaları tarafından belirlenmiştir.
Bunların mantıklı açıklaması elbette var. Sabahları işe giderken arabada yolda canımız sıkılıyor ve instagrama bakıyoruz. Öğle aralarında çalışanlar genellikle zaman geçirmek için instagrama girerler. Akşamları ise iş ve okul bitiminden sonra instagram aktif olmaya başlar. Fakat derinlere inmek istiyorsak buyrun analiz etmeye başlayalım.
Paylaşacağınız içerik ile alakalı içerikleri araştırın. Örneğin araba hesabınız var ise, diğer araba ile ilgili hesapların hangi saatte paylaşım yaptığını inceleyin. Alakalı etiketleri de inceleyerek, araba severlerin en aktif olduğu zamanı bulabilirsiniz. Böylelikle alabilecğiniz en yüksek verimi alabilirsiniz.
Ek olarak hesabınızı işletme hesabına geçirirseniz, takipçilerinizin hangi günlerde ve saatlerde aktif olduğunu görebilirsiniz. Aşağıda ki resimde görmüş olduğunuz gibi takipçilerim genellikle 12:00-15:00-18:00 saatlerinde aktif olmuşlar.


Kaydettirmeye Çalışın

Düşünün ki siz instagramda gezerken bir içerik gördünüz ve kaydettiniz. Acaba neden? İçeriğe daha sonra bakmak için kaydetme ihtimaliniz oldukça yüksek. Dolayısıyla öyle bir içerik paylaşın ki insanlar bunu kaydetsin ve sizinde keşfete çıkma ihtimaliniz artsın.
Bunun için dost sayfalar ile grup kurabilir, paylaşım esnasında birbirinizin içeriklerini kaydedebilirsiniz.

İçeriğiniz Paylaşılsın

Kullanıcılar, içeriğinizi mesaj olarak arkadaşlarına atabilsin. Arkadaşlarının görmesi için yorum olarak onları etiketlesinler. Bunu ister kaliteli bir içerik ile doğal olarak, isterseniz onları yönlendirerek yapabilirsiniz.
Örneğin yemek paylaşımlarında “arkadaşını etiketle borcu olsun”  çağrışımı çok yaygın. Ya da bir karakter paylaşımında “aynı sen dediğin arkadaşını etiketle” gibi. Bu tarz yönlendirici mesajlar insanlarda zorunluluk hissi yaratabilir. Böylelikle daha kolay büyümenizi sağlayabilirsiniz.

Yorumlaşmayı Dikkatli Yapın

Eğer diğer sayfalar ile karşılıklı yorumlaşıyorsanız, dikkat etmeniz gerekenler var. İnstagram artık emojili, 1-2 kelimelik yorumları spam olarak algılıyor, hiç görmüyor bile. O yüzden yapacağınız yorumların 3-4 kelimeli ve emojili olmasına dikkat edin.

Videolar Çok Önemli

Video içeriklerin keşfete çıkma ihtimali bir hayli yüksek. İnstagram video’lu içeriklere oldukça önem veriyor. Özellikle yeni gelen IGtv bölümü ile sayfanıza fark katabilirsiniz. Uzun süreli videoları IGtv de paylaşarak instagramın gözüne girmeyi başarabilirsiniz. Tabi ki de kaydırmalı post özelliğini de kullanmak şansımızı arttıracaktır.

Paylaşımdan Sonra Neler Oluyor?

Hemen söyleyelim. Paylaşım yaptığınız andan itibaren instagram içeriğinizi gözetliyor. İlk bir saat içinde yapılan etkileşimler çok önemli. İlk satte yapılan etkileşimlere göre, diğer saatlerde daha çok kullanıcıya gösteriliyor. Eskiden paylaşımları sırayla her hesap görebilirdi. Artık ilgi alanına gösteriliyor.
Örneğin instagram’a ara sıra giren bir kullanıcı, anasayfasında hep yüksek takipçili hesapların paylaşımlarını görür. Eğer hep aktif bir kullanıcı olsaydı, diğer hesaplarında gönderilerini görebilirdi.

Hesabınızı Fazla Kurcalamayın

Hesabınızda değişiklik yapmayın. Kullanıcı adı, hesap adı gibi temel bilgileri emin olduktan sonra paylaşım yapmaya başlayın. Tüm her şeyin rayına oturması lazım. 😊

Keşfete Düştüğünüzü Nasıl Anlarsınız

Yukarıda bahsettiğim gibi hesabınızı işletme hesabına geçirmeniz gerekiyor. Orada erişimin nereden geldiği belirtilmekte. Anasayfa’dan, etiketlerden ve diğerden gibi. Diğer kısmında bir bile yazsa, keşfetten sizi bir kişi görmüş demektir. Tebrikler, instagram keşfete nasıl çıkılır sorusuna cevaplanmıştır! 

Yorum Gönder

0 Yorumlar